Jan 28, 2007

Frazier (62) tilbake i ringen


Tidligere tungvektsmester i boksing, Joe Frazier (62), gjør comeback i ringen i en veldedighetskamp mot borgermesteren i Memphis.


Frazier skal gjennom en kamp på tre runder mot borgermester Willie Herenton (66) som ga seg som amatørbokser for 40 år siden.
Denne kampen vil bli Fraziers første kamp siden 1980 tallet. Han er mest kjent for ”århundrets kamp” der han møtte Muhammad Ali i 1971. I den kampen vant Frazier og det ble Ali sitt første tap i karrieren. Frazier beholdt tungvektstittelen sin helt til han ble slått av George Foreman to år senere.
Frazier har trent siden den dagen han ble pensjonist og han har til og med beholdt matchvekten sin.

Herenton er proppfull av selvtillit som er en god egenskap for en bokser, men hvis han vil bli hardt skadet, så har han skrevet under på en avtale som fritar Frazier fra ansvaret.
Kampen ventes å bringe inn 600.000 kroner til inntekt for et lokalt program som er for behandling av narkomane.



Dette kommer til å bli en bra kamp. Begge er over pensjonistalderen og jeg tror de fleste vil bli overasket over formen til disse to. Jeg gleder meg til å se Willie Herenton bokse mot Frazier. Herenton ga seg med boksing da han var 26 år gammel og i dag er det 40 år siden. Det blir spennende å se om han har holdt bokserformen eller ikke. Når det gjelder Joe Frazier så har jeg litt høyere forventninger. Han har trent fra den dagen han ble pensjonist og han har alltid vært en bedre bokser en Herenton. Men selv om Frazier har vært bedre, så tror jeg denne kampen kommer til å bli jevn. Dette blir nok en knall kamp!

4 comments:

Unknown said...

Kjoer paa, Brede. Hva med aa lage et intervju med Mette Solli (hils fra meg!), og saa tror jeg du kan linke til en bok som en du kjenner godt har skrevet (ikke i samme sak, altsaa!).

Victor said...

Det hadde vært en god ide. jeg skal høre med henne på neste trening;)

Om meg said...

blir artig å se Frazier tilbake i ringen !

Victor said...

det blir det. han har jo holdt matchvekta si og han har trent boksing selv om han ble pensjonist. Jeg tror borgemesteren kommer til å slite om Frazier. Men det blir en spennende kamp.